27 juli 2009

Bacillskräck? Åk inte hit...

Aftonbladet.se skriver de om turistfällor som kan sprida smitta, bl.a. Blarney Stone på Irland. Kysser man stenen så ska man enligt legenden bli vältalig, men kanske att det slutar med halsont istället...

Själv har jag rört vid en speciall staty på Karlsbron i Prag, bara för att vara säker på att jag ska få komma tillbaka till den underbara staden... Men jag ska erkänna att både jag och mannen tvekade innan vi rörde stayn, för den var inte direkt fräsch...

Just nu tvättar jag händerna extra mycket och försöker undvika sjuka människor, just eftersom jag vill minska risken för att få "grissjukan"...

Vi bor just nu hos en värdinna, och hennes kompis är sjuk just nu, så influensan finns just nu i vår närhet... Känns konstigt att faktiskt vara rädd för något, som man inte kan se... Men värdinnans kompis trodde väl inte att han skulle drabbas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar