18 juli 2009

Skräckslagen frisör...

Var hos min frisör idag. Han är inte bara billig, 150kr för en klippning, utan mycket duktig också. I våras klippte jag av mig mitt långa hår, i någon slags pagefrisyr, och har trivts bra med det. När han formade frisyren, tror jag han höll på med bara klippning och fluffning i en timme... (för 150 spänn!!!)

Hur som helst, för två månader sedan skulle jag resa bort, och ville snygga till frisyren. Men min frisör har stängt på söndagar... Så då gick jag till Centrum, och klippte mig där istället. Men det tog bara 13 minuter så var hon klar... Jag var inte nöjd alls, men vad skulle jag göra? Jag skulle ju resa bort dagen därpå...

Idag så gick jag till min vanliga frisör, och när jag satt mig tillrätta i stolen, så lyfter han upp nackhåret, och utbrast: Men det här kan jag inte göra något åt! Vart har du varit??? Det här kan jag inte jobba med! Han tog fram spegeln och visade mig nacken...

Herregud! Jag har gått omkring hur länge som helst i en frisyr, som var 5 cm kortare på ena sidan, inte snyggt direkt...

Frisören sade att jag måste låta det växa ut, så han jämnade till det han kunde, och fluffade och hade sig, så jag kände mig nöjd, som vanligt!

Nu blir det snart lite vitt vin och Sprite på balkongen, det är så gott så här på sommarkvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar